Saturday 28 April 2012

NUTRISI SELLULAR HERBALIFE



  Ramai yang bertanya HERBALIFE tu apa? Herbalife merupakan Makanan Pengganti dan Food Suplement (tambahan makanan) yang membantu memenuhi kebutuhan gizi secara optimal, dengan Cellular Nutrition Technology.

Konsep Nutrisi Seluler yaitu suatu program gizi yang dirancang agar sel-sel tubuh kita, unit terkecil yang hidup mendapatkan nutrisi secukup mungkin untuk tumbuh memperbaiki diri (self healing) dan melaksanakan fungsinya seefisien mungkin, dimana nutrisi berfungsi untuk menjaga jumlah otot yang ada di dalam tubuh, dan bukan menambah jumlah otot tubuh
(Heatlher Livingston, M.Sc)

Konsep Nutrisi Selular:
1. Membersihkan (Cleans) vili-vili usus
-usus yang kotor akan menghalang penyerapan nutrisi ke sel-sel badan. oleh itu pertama sekali, usus ni perlu di cuci, buang semua kotoran, minyak, toksid yang terdapat dalam usus kita.

2. Menyerap (Absorb) lebih banyak nutrisi
proses penyerapaan paling banyak berlaku di bahagian usus. sebab tu pentingnya usus yang bersih supaya penyerapan mudah berlaku. nutrisi sellular HERBALIFE dicipta dengan teknologi yang canggih supaya penyerapan nutrisi mudah dan terus serap ke sel2 badan.

3. Meregenerasi (Regenerate) sel-sel tubuh yang rosak secara sehat
bila sel2 badan kita mendapat cukup nutrisi, proses regenerate atau pembentukan sel2 baru yang sihat dapat terbentuk. setiap sel dalam badan kita memainkan peranan yang penting. ia yang membentuk tissue badan, otot dan yang paling penting sebagai antibody.
BILA SEL SIHAT, TUBUH BADAN SIHAT, PENYAKIT PUN TAK BOLEH NAK DEKAT!:)

No comments:

Post a Comment

FORMS