Sunday 19 August 2012

PUASA RAMADHAN PERTAMA BERSAMA HERBALIFE

Bismillah...

 Tahun nie puasa ramadhan pertama aku dan juga beberapa rakan2 aku bersama HERBALIFE.

 Syukur sangat2 di pertemukan dgn herbalife. coz aku tak perlu nak ganti puasa banyak2 ag! kan seronokk.. kalo dulu selalunya dalam sebulan tu aku hanya akan puasa separuh bulan. banyak giler kan aku tinggal puasa.
Actually kitaran haid aku tak balance. kadang2 aku akan mensus 2kali sebulan. awal bulan and hujung bulan. tiap kali mensus dalam 7-10 hari.

 Tahun lepas aku kena ganti puasa 14 HARI :'( banyak wooo.. dugaan betul nak mengganti puasa banyak2 nie. al-maklumla orang kuat makan.. hee.. ag2 nak mengganti time BUKAN bulan ramadhan. @-@ paham2 je lahh..

Alhamdulillah.. lepas aku amalkan minuman nutrisi herbalife mensus aku da mula teratur.. aku tak ingat bila start teraturnya. so far aku da consume nutrisi herbalife ni 8 bulan.

Tahun nie tahun pertama aku berpuasa ngan herbalife. alhamdulillah.. tahun nie yg paling sikit aku kena ganti puasa. 4 hari jerr.. yippyyy! seronok giler! of coz la kan dari 14 hari sekarang ganti 4 hari! Puasa tahun nie pon mmg sgt2 BEST coz tak rase penat sgt. kalo tak dulu, time bulan puasa. balik jerr keje terus TIDO. kalo tak g keje TIDO.  kalo ad masa lebih TIDO. itu jer la yg aku mampu buat TIDOOO..

 Alhamdulillah.. puasa tahun nie sgt2 contra. lebih energetic. abis je keje shift pagi kt spital. petang tu still boleh sambung ag stay kt spital jaga booth. ward bz mcm nak mati. kadang2 boleh kira berapa minit jerr yg aku duduk kt kerusi sepanjang shift. yg lebih nyer berdiri, berjalan n berlari. TAPI still bertenaga n boleh stay kt booth sampai ke petang.



 Kawan2 aku pon amik nutrisi Herbalife sepanjang bulan puasa ni. nurse jugak sama ward ngan aku. hellooo.. NURSE pon kena amik nutrisi tau. jaga pesakit nie ag nak kena kuat. bukan mental jerr kena kuat, antibodi pon kena kuat OK.. mcm2 penyakit, mcm2 virus kt spital tue so kita as a nurse pandai2 la jaga diri..

 Mostly kwn2 aku amik nutrisi Herbalife nk lose weight + stamina time bulan puasa. setiap kali jumpa kat ward aku tanya dorg. "camna ari nie pas amik herbalife?" rata2 jawapan yg aku terima semuanya +ve. dowg pon seronok ngan hasil diri2 masing2. :D

 Aku nyer senior midwife sorg nie namanya Farhaiza, ak panggil k.fara jerr.. dia amik nutrisi herbalife coz nk continue breast feeding time bulan puasa. alhamdulillah.. taun nie dia berjaya PUASA SEPENUHNYA ngan bantuan nutrisi herbalife. apepon semua nya ngan izin allah.. time puasa nie air susu sikit pon tak kurang, lebih2 banyak ag ad la. tiap kali breast pump leh dpt 3ounce kadang2 lebih ag. yippyy!! semua org pon happy ngan hasil masing2.

 Lastly nak share nie bukan kawan aku tapi doktor pakar O&G kat hospital ak namanya DR.siti zaleha. pakar O&G yg paling TOP kt spital. Dr.siti pon consume nutrisi herbalife time bulan pose for energy. nape dia pilih herbalife ekk? kan ad beribu-ribu produk or brand kesihatan sekarang. TAPI HERBALIFE JUGAK YG MENJADI PILIHAN DOKTOR SITI. aku penah gak tanya dia. jawapannya simple je coz dia tengok hasil org yg amik herbalife nie mmg real meaning mmg nampak hasilnya BERKESAN.

Haa nie la yg org kata..



sekiann... selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin..

No comments:

Post a Comment

FORMS